05 februar 2008

Forsat problemer hos Getty images

De problemer som Gettyimages oplever, gør at high-res billederne ikke kan hentes direkte fra sitet.

For os betyder det at grupperne bliver nødt til at finde ud af hvilke billeder de skal bruge til opgaven. Derefter henvender man sig på mail@tfp-uge.dk, og beretter om de billede oplysninger. Derefter vil vi kontakte Gettyimages, og de vil så leverer høj resolutions billeder.

Dette er desværre den eneste måde vi kan gøre det på lige nu, og det er ikke vores fejl - det er Gettyimages internt der har lavet "biip" i den ;)

Problemer hos Getty images

Getty images har i øjeblikket problemer med deres system. Vi har været i kontakt med dem og de arbejder hårdt på at løse problemet. Vi håber at det er i orden meget snart.

Den første TFP Update er klar!

Projektgruppens egen Nynne var med hjælp fra Kristoffer ude og tage pulsen på, hvad grupperne lavede mandag.


Flere updates vil blive lagt på bloggen i ugens løb.

Timesatser og timeberegning

Der har været problemer med at downloade timesatserne fra bloggen. Det problem skulle gerne være rettet nu, så du bl.a. kan downloade dem her.

Gruppe 6 har desuden været så elskværdige at lave et "udregningsskema". Det er ikke lavet i noget fancy excel eller noget - men det er til god hjælp :) Download deres word dokument her.

PS. Dokumenter er et ".docx" dokument. Har du ikke den nyeste version af Word skal du downloade et plugin. Ellers burde dokumentet åbnes på alle skolens computere...

Indhold af markedsføringsplanen

Der har været forskellige spørgsmål om indholdet af den endelige rapport. I opgavebeskrivelsen og projektledermanualen er nogle af emnerne diskuteret – her forsøger vi blot at specificerer.

Markedsføringsplan

Markedsføringsplanen skal fungerer som en kommunikationsplan, samt en beskrivelse af de kommunikationsværktøjer, der bliver benyttet til at ramme den valgte målgruppe.
I denne plan skal der indgå følgende punkter:
- Målgruppevalg. En beskrivelse af de segmenter målgruppen er valgt ud fra.
- Medievalg. Begrundelse for valg af mediekanaler (billboards, tv spots, reklamer i trykte medier osv.)
- Aktivitetsplan. Indholdet skal være en tidsplan over hvorledes mediekanalerne skal benyttes – og hvor lang tid de skal bruges. Fx en beskrivelse af hvor lang tid man ønsker at indrykke annoncer i et trykt medie. Man kunne ligeledes beskrive hvorledes man ønsker at offentliggøre virale film på youtube.
- Markedsføringsbudget. Den samlede pris for markedsføringen i mediekanalerne og i den periode der er valgt. Er der valgt medier som ikke er fremtrædende over en tidsperiode, eksempelvis ved tryk på t-shirt, plastikposer osv., skal der kun budgetteres for prisen og distributionen af dette.

Så er der et max budget!

Grundet berettiget forvirring om budgetplanlægningen, har vi nu fundet en løsning på problemet. Efter at have talt med Michael Bach, uddannelsesleder på MPL linjen, er vi efter hvad han har sagt, blevet enige om følgende.

Sluk Lyset kampagnen bør have et max budget på 250.000 kr. Dvs. jeres udgifter til den samlede løsning må IKKE overstige dette beløb.

Vi håber ikke at dette for alt for store konsekvenser for jeres hidtidige tanker om løsningen til en humanitær organisation som WWF ;)